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 Ana Bilankov 

Sweet Home

2002, Video Mini DV on monitor, 4’

Putting sugar in a cup of coffee is like stirring history. During the 18th century, Bristol was heavily involved

in the Atlantic Slave Trade through the importation of raw sugar from the

Carribean, which was refined in sugar houses around the city.

Berlin based artist Ana Bilankov investigates this historical fact in her digital video piece Sweet Home. Sugar is poured into a coffee cup and stirred

until it is saturated and overflows, the sound of the spoon slowly scraping the bottom of the cup is emphasised and disturbing. The action becomes an attempt to stir history –the history of Bristol and its

involvement in the slave trade and the personal history of the artist's experience of displacement, migration and nomadism.

 

Sweet Home

 2002, Video Mini DV on monitor 4’ 

Mettre du sucre dans une tasse de café, c’est comme remuer l’histoire.

Au 18ème siècle, Bristol fut fortement impliqué dans la traite transatlantique d’esclaves à travers l’importation de sucre brut provenant des Caraïbes, qui était raffiné dans des cabanes à sucre autour de la ville.

Basée à Berlin, l’artiste Ana Bilankov enquête sur ce fait historique dans sa vidéo numérique « Sweet Home ». Le sucre est versé dans une tasse de café et remué jusqu’à ce qu’il sature et déborde, le son de la cuillère qui racle le fond de la tasse est accentué et dérangeant. L’action devient une tentative de remuer l’histoire, l’histoire de Bristol et son implication dans la traite des esclaves mais aussi l’histoire personnelle de l’artiste, son expérience de déplacement, de migration et de nomadisme.

 Bio 

Living between Berlin and Zagreb, Ana Bilankov develops a conceptual practice that includes photography, video, text and multimediainstallations. Her main themes of investigation are poetics/politics of dislocation, migration, nomadism, no-places and

construction of identity within “in-between-ness”.

 Bio 

Vivant entre Berlin et Zagreb, Ana Bilankov développe une pratique conceptuelle qui inclut photographie, vidéo, texte et installations multimédias. Ses principaux thèmes d’investigation sont poétiques / politiques de dislocation, migration, nomadisme, non lieux et construction d’identité dans les entre deux.